середу, 6 травня 2015 р.

Модуль 11. Рефлексія

З усього того, чому я навчалась на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде використання комп’ютерних технологій, адже вони підтримують вивчення змісту та формування навичок 21 століття, відповідають навчальним потребам окремих учнів та потребам класу; також найефективнішими  для навчання моїх учнів будуть стратегії оцінювання, адже вони відповідають державними стандартам, навчальним програмам та навчальним цілям, орієнтовані на конкретного учня, варіативні та постійно діючі.

Маю надію, що використання   сучасних технологій приведе мене та моїх учнів до успіху.  Програма  Intel   заохочує учителів широко впроваджувати в педагогічну практику саме  проектні технології, здатні розвивати дослідницькі, пошукові, аналітичні вміння та навички учнів.  Дякую за можливість навчання  в програмі «Навчання для майбутнього» та рекомендую  її  для творчого наслідування кожному, хто прагне постійно підвищувати свій професійний рівень.

середу, 29 квітня 2015 р.

Модуль 10. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів, а саме:
  • уміння розумно поставити запитання – це основа якісного навчання;
  • добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду;
  • поведінка вчителя, сприятливе середовище у класній кімнаті та стратегії впровадження проектів – все це важливо при створенні навчального процесу, що будується на навчальних потребах учнів;
  • деталі плану впровадження визначають вимоги до середовища поза класною кімнатою перед, під час та після виконання учнями проектів і забезпечують успіх навчання.

У цьому модулі я обговорила з учасниками тренінгу те, як можна використовувати різні техніки постановки запитань; створила презентацію для того, щоб підтримати навчання, що будується навколо навчальних потреб учнів; створила документ для фасилітації; визначила наявність усіх складових свого Портфоліо; знайшла Інтернет-ресурси з професійного розвитку освітян.
   Як фасилітатор я повинна сприяти ходу процесу і полегшувати його. При цьому мені необхідно мати здатність зберігати об'єктивність і не концентруватися на дрібних деталях обговорення. Моя мета як тренера – допомогти учням почати працювати в команді з урахуванням точки зору індивідуальної активності кожного.

   Деталі плану впровадження визначають вимоги до середовища поза класною кімнатою перед, під час та після виконання учнями проектів і забезпечують успіх навчання.

середу, 22 квітня 2015 р.

Модуль 9. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені зробити такі висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання, а саме: 
  • вчителі мають працювати з учнями, щоб допомогти їм розвинути навички самоспрямованості;
  •  перехід процесу навчання, що будується навколо потреб учнів, вимагає адаптації і з боку учнів, і з боку вчителів; 
  • учні мають бути активними у власному навчанні; 
  • учителі можуть диференціювати навчання у чотирьох напрямках: зміст, процес, результати, навчальне середовище; 
  • задоволення навчальних потреб учнів вимагає відповідного спонукання та заохочення, щоб вони стали впевненими та незалежними в навчанні.  



 Кожен учень вимагає відповідної підтримки для того, щоб почуватися впевнено та комфортно в різних навчальних ситуаціях та щоб бути незалежним у навчанні. Для підтримки навчальної діяльності учнів, що мають проблеми у навчанні можна використати наступні прийоми. Наприклад,  додатковий час для виконання окремих завдань, змінені та уточнені цілі навчання, модифіковані завдання, об’єднання в групи за особливими критеріями, календарі із термінами на виконання завдань,  адаптовані до їх потреб, спеціальні  методи чи технології, а також підтримка спеціалістів (психологів, лікарів тощо) або учнів-консультантів.Учні, які мають труднощі в навчанні, та учні з особливими здібностями й талантами потребують різних видів підтримки. Певною мірою цю допомогу можна забезпечити, використовуючи різні педагогічні технології.
           У цьому модулі ми обговорили з учасниками тренінгу створені приклади учнівських робіт та засоби їх оцінювання. Я переглянула свій План вивчення теми, внесла до нього деякі зміни.

середу, 15 квітня 2015 р.

Модуль 8. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме із впровадженням системи оцінювання, яка будується навколо навчальних потреб учнів, вони стають більш задіяними у всі процеси оцінювання. Дослідження чітко вказують на позитивний ефект від впровадження системи оцінювання, яка орієнтована на учнів. Вона поліпшує якість навчання. Учням потрібно допомогти формувати в собі нові навички й надати їм можливість попрактикуватися в них.
Оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та включати оцінювання всіх вказаних у навчальних цілях знань та навичок. Існують різні методи та інструменти оцінювання.

Сьогодні ми детально розглядали  метод оцінювання власних робіт учнів (контрольний список для блогу; форма оцінювання блогу з критеріями і балами ). Учням треба вчитися об'єктивно оцінювати власні роботи і проекти однокласників; вміти знаходити недоліки і недопрацювання, учні повинні не боятися допускати помилки, адже в навчальному процесі, помилка - це не смертний гріх, а навпаки, це - спосіб удосконалити свою роботу.

Для себе я виділила такі  інструменти оцінювання робіт, які, на мою думку, є найефективнішими :
- оцінювання попередніх знань,
- тести з різними варіантами відповідей;
- контрольний список питань;
- мозковий штурм;
- основні питання(ключові, тематичні, змістові);
- рефлексія.

Форми оцінювання мають критерії, що тісно пов’язані з цілями, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями.
Отже, системи формуючого оцінювання допоможуть мені покращити навчальний процес, слідкувати за прогресом навчання учнів. 

середу, 8 квітня 2015 р.

Модуль 7. Рефлексія

Сьомий модуль присвячений створенню прикладів учнівських робіт. Перед тим, як перейти до створення презентації, сайту та вікі-статті, ми мали змогу ознайомитися із вже готовими матеріалами.
Вже традиційно на тренінгу була проведена педрада, на якій ми обговорювали поставлені запитання.
Ми продумали можливі варіанти ідей для учнівських робіт і, опрацювавши документ "Таблиця порівнянь варіантів ідей для учнівської роботи" розглянули переваги та недоліки варіантів ідей учнівських робіт.
Мені дуже сподобалася ідея створення презентації в онлайн-ресурсі Презі. Раніше я з ним не працювала, але задоволена тим, що познайомилася з ним, тому що він дозволяє створювати гарні презентації.
Ще одним важливим моментом стало створення вікі-статті. Під час цієї роботи я пригадала правила роботи на вікі, а саме: створення статті, її редагування, робота з текстом, зображеннями, таблицями.
Створення учнівського сайту труднощів не викликало, оскільки з цим вже доводилось працювати. Тому робота викликала більше задоволення, ніж труднощів.
В загальному, робота над модулем була дуже цікавою завдяки, насамперед, створенню учнівських робіт. Цей процес був захоплюючим. 
В разі виникнення труднощів, завжди можна звернутися по допомогу до одногрупників або тренера.

середу, 1 квітня 2015 р.

Модуль 6. Рефлексія

В модулі 6 ми продовжили працювати з особливостями використанням Інтернету під час виконання проекту.
Робота передусім була спрямована на вирішенні таких проблем:
- ефективне використання комунікації та співробітництва для покращення процесу навчання та оцінювання;
- безпечна робота в Інтернеті;
- використання сервісів Інтернету для спілкування та співробітництва.
Одним із цікавих та важливих моментів тренінгу було проведення педради, яка також була присвячена безпеці роботи з мережею Інтернет. На педраді ми працювали в групах.Кожна група досліджувала своє запитання, а також знайомилася із роботою інших груп. Працювали всі із задоволенням, тому педрада пройшла швидко і цікаво.
На тренінгу ми також ознайомилися із сервісами для спілкування через Інтернет. Із більшість з них я працювали й раніше, а сьогодні лише поглибила свої знання, але були й такі, з якими довелось зустрітися вперше, наприклад, онлайнове опитування. Такий сервіс надає можливість складати опитувальники та збирати відповіді на них через Інтернет. Існують спеціальні веб-сторінки, які дозволяють створювати власні опитування з різними типами запитань: питання з однією правильною відповіддю, з декількома правильними відповідями, зі шкалою оцінок, запитання з пропусками, які потрібно заповнити, тощо.
Одним із завдань модуля було створення мережевого опитувальника. Мені вперше довелось виконувати таке завдання, тому це було цікаво. Я познайомилася з кількома ресурсами, які дозволяють створювати анкети та опитувальники.
Отже, модуль 6 допоміг мені набути нових знань та вдосконалити вже існуючі знання.

середу, 25 березня 2015 р.

Модуль 5. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме: для пояснення учням нових можливостей співпраці, спілкування та  проведення нових досліджень. Я розглянула закони щодо авторських прав та правил правомірного використання робіт в освітніх проектах.
          На мою думку Інтернет відіграє значну роль в житті сучасного школяра, тому вміння працівати з інформацією та критично її оцінювати є дуже важливим аспектом, тому є сенс зробити список рекомендованих Інтернет-джерел, що я і зробила в даному модулі. Дуже корисними для мене в даному модулі були форми для оцінювання веб-ресурсів.
           Я бачу велику користь у використанні блогів, вікі-сторінок та веб-сайтів для організації взаємодії та спілкування учнів в середині групи, та різних груп між собою. На мою думку ефективна взаємодія учнів між собою - це одна з головних цілей проектної діяльності.